Startpagina

Kerstster van vrijstaand kant (FSL)

Bijna Kerstmis, en ook dit jaar heb ik weer iets geborduurd om in de kerstboom te hangen. Ik houd van kant dus borduurde ik een kerstster van vrijstaand kant. En ik borduurde het in 3 kleuren ;)



Ik kocht het patroon hier op de site van Embroidery Libery. Hier heb ik al veel patronen gekocht en nog nooit problemen gehad, aanrader dus!


Hier dus in het rood ;)


En in koperkleur, de trendkleur van dit moment ;)


Drie kleuren bij elkaar :)

Ik heb het geborduurd op 2 lagen oplosbaar Avalon. Na het borduren even onder de lauwe kraan afspoelen zodat alleen het geborduurde garen (kant) overblijft. Er blijft dan nog een soort versteviging achter in het patroon zodat het goed stijf blijft. Natuurlijk na afspoelen goed droogdrukken tussen een handdoek en daarna liggend laten drogen. Eventueel nog met de strijkbout plat strijken als dat nodig mocht zijn. (ik hoefde dit niet te doen)
Haakje in het geborduurd oog en hij kan zo de boom in, of natuurlijk kan je hem ook ergens anders hangen, bijvoorbeeld voor het raam ;)
Prettige Kerstdagen allemaal!



1 opmerking: