Startpagina

Borduurbeurs Sliedrecht

Gisteren was de borduurbeurs in Sliedrecht, ik was er al een paar jaar niet meer geweest omdat het borduren een beetje op een laag pitje stond. Nu ik een nieuwe borduur/naaimachine heb had ik er weer zin in om te gaan kijken
We waren er lekker vroeg, het ging om half 10 open en wij waren er iets later dus toen was het nog lekker rustig ;)
                           

Dit was in de sportzaal van de Lockhorst, niet echt een sfeervolle uitstraling vind ik, dit was tevens de grootste zaal met de meeste standhouders.


De stand van Stitch at Home, een tijdschrift over machinaal borduren waar ik sinds 2007 ongeveer een abonnement op heb. Het komt 4 keer per jaar uit.


En toen werd het een stuk drukker....hier de Brother stand.


Er werden bij diverse stands demonstraties gegeven achter de naai of borduurmachine.


Ook veel tweedehands borduurmachines te koop.


Verder natuurlijk heel veel voorbeelden van wat er allemaal mogelijk is met een borduurmachine, al is dit bovenstaande patroon op een industriemachine gemaakt.






Deze vond ik heel erg leuk, het is een borduurpatroon dat je aan de hoek van een handdoek borduurt, en is dus gelijk een ophanglus ;)



Ik heb toch nog wat gekocht, 10 klosjes Isacord garen, ik heb deze kleuren al wel in mijn nieuwe ladekast met garen, maar heb nog wat kleuren uitgezocht die ik veel gebruik :)
Daarachter een rol filmoplast 25 meter, dit is een zelfklevend borduursteunstof. Rechts daarachter een klein pakje versteviging voor als je kaarten wilt borduren, je krijgt dan geen grote gaatjes in de kaart.
Links achter de filmoplast 5 klossen Brother ondergaren, voor de spoeltjes.
En daarachter in het midden een rol katoenen scheurvlies, met maar liefst 100 meter dus die gaat heel lang mee :)

Het was leuk om deze beurs weer eens te bezoeken, echter elk jaar hoef ik niet perse, daar vond ik de beurs niet echt vernieuwend genoeg voor. Wel kan je iets goedkoper inkopen dan normaal, maar heel veel scheelt het niet, of je moet echt heel veel nodig hebben ;)

Toen we weggingen, rond 11 uur was het trouwens wel druk en er kwamen nog steeds veel mensen binnen, veel uit Belgiƫ ook. Dus al met al was het voor degene die de beurs organiseerde geslaagd denk ik :)


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten