Startpagina

Tip: Zelf ruitjespapier uitprinten voor patronen

In sommige modebladen staan soms de patronen in het klein afgebeeld bij de beschrijving, het staat dus niet op ware grootte op het patroonblad. Ik koop de Knip meestal de ene maand en de volgende maand koopt dan een vriendin van mij, zo kunnen we toch besparen op de kosten

Nu stond er dus in de Knip van Juni die zij deze keer gekocht had een patroon van een cap, en eigenlijk wil ik deze wel eens proberen te maken dus keek ik bij de beschrijving. Helaas stond het dus in het klein voorgetekend en moet je dit natekenen op ruitjespapier met ruiten van 4X4 cm.
En je raad het natuurlijk al, dit heb ik niet :( dus ging ik op zoek op het internet, daar is namelijk alles wel te vinden, en met succes want buiten dat je het natuurlijk online kunt bestellen kwam ik ook een site tegen waar je dus zelf ruitjespapier kunt uitprinten.


Dit is de cap die ik wil gaan maken ;)


En dit is het patroon. Dit moet je dus overtekenen op het 4X4 cm ruitjespapier. Omdat het niet zo grote delen zijn print ik het ruitjespapier zelf uit, ik zou het niet gauw doen met grote stukken dan kan je beter kant en klaar ruitjespapier kopen natuurlijk, anders moet je teveel vellen aan elkaar plakken.

En dan nu natuurlijk de site waar je het uit kunt printen:  http://incompetech.com/graphpaper/lite/
Het werkt heel gemakkelijk, eerst de grote aanvinken van je papier, dit is meestal A4. Dan de dikte van de lijnen, ik heb voor fijn gekozen. Daarna de grootte van de ruiten. Number of Squares heb ik niets aan veranderd en dat pakte goed uit ;) En als laatst kan je nog kiezen welke kleur je de lijnen wilt, ik koos gewoon voor zwart omdat de kleur zwart in een printer het minst kost en bij mij de grootste inhoud heeft.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben, ik ga in ieder geval proberen de cap na te tekenen en te maken en als het wat wordt zien jullie hem wel voorbij komen hier :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten