Startpagina

Kinderlunchtasje voor school


Mijn kleindochter Gaby (8) kwam dit weekend logeren bij ons. Ik zei ik heb mooie paard borduurpatronen zullen we er eens een paar borduren? Ja!!! Dus op de laptop in PE Next design database 2 mooie patronen uitgezocht, en borduren maar ;) Ze mocht zelf de kleuren uitkiezen, zowel de stof, voering en het garen
Wil je je naam er ook nog boven? Kan dat dan Oma? Tuurlijk! En toen we de 2 patronen uitgeborduurd hadden dacht ik daar kan ik wel een tasje van maken voor als ze moet overblijven op school tussen de middag om haar lunch en drinken in te doen. De maten heb ik helemaal naar eigen inzicht gedaan, ik kwam er na het knippen achter dat ik wel wat meer ruimte in de breedte had kunnen nemen. Dus dat loste ik op door extra stroken te knippen als zijkanten voor het tasje.



Alle geknipte onderdelen, alles 2 keer uiteraard. Daarna heb ik opstrijkbare vlieseline op alle roze gedeeltes aangebracht om een mooi stevig resultaat te krijgen. Dan de tas naaien, hier zijn zoveel voorbeelden op internet te vinden bijvoorbeeld hier , mijn versie is iets moeilijker geworden door de zijkanten die ik heb toegevoegd maar alsnog niet moeilijk hoor ;)


De "andere" kant van de tas.


De voering :)



En natuurlijk wilde ons fotomodel heel graag op de foto met haar nieuwe tas! Je kan wel zien dat roze haar favoriete kleur is haha. Ze zei, het lijkt wel een gekochte tas gewoon uit de winkel zo mooi. Nou een beter compliment kan ik natuurlijk niet krijgen :)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten