Startpagina

Omkeerbare shopper

In mijn zoektocht op internet naar andere blogs over machineborduren en naaien vond ik een paar weken geleden de blog Sew Natural van Marieke, en daar las ik dat er een wedstrijd was van zelf een omkeerbare shopper maken. En dat leek me erg leuk om aan mee te doen


Dus dook ik in mijn groeiende stoffenvoorraad en maakte ik een uitdraai van de beschrijving van deze shopper die gratis te downloaden is op www.sewnaturalblog.blogspot.nl



Ik koos een beige katoenen stof en een gestreepte iets glanzende stof voor de andere kant, maar natuurlijk moest er ook iets op geborduurd worden ;)
Dit besloot ik op een stukje aparte stof te doen wat later als een opbergvak (zak) op de tas genaaid kon worden.
De beige zak (of vak) heb ik na-geknipt van een spijkerbroek, en daarop heb ik een ecrukleurig kantpatroon geborduurd.



De hengsels heb ik aan de zijkanten nog extra doorgestikt met een zigzagsteek.


Close-up van de geborduurde zak (vak)

En dan de andere kant van de tas, voor de gestreepte kant koos ik een stuk ongebleekte katoen voor de zak, en hier heb ik een kleurig bloemenpatroon op geborduurd. Deze heb ik eenvoudig rechthoekig van model gehouden.




Handig! Je hebt ook gelijk een binnenvak als de andere kant als voering dienst doet :)



Close-up andere zak (vak)


Ik vond het erg leuk en eenvoudig om de tas te maken, en je kan door je eigen stoffenkeuze toch iets maken wat een ander niet heeft, en dat is juist het leukste van iets zelf maken ;)


De sluitingsdatum van de wedstrijd is 31 mei, dus wil je ook een kansje wagen dan kan dat nog, bij deze de link:  http://www.sewnaturalblog.blogspot.nl/2014/04/een-naaiwedstrijd.html  


Hoe vinden jullie mijn omkeerbare shopper geworden?












Geen opmerkingen:

Een reactie posten